Google: Οι ειδήσεις δεν έχουν κανένα αντίκτυπο στα έσοδα μας από το Search

Τον περασμένο Νοέμβριο, η Google δήλωσε ότι θα διεξάγει μια «δοκιμή» σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, η οποία θα παραλείπει τα αποτελέσματα από εκδότες ειδήσεων με έδρα την ΕΕ για ένα μικρό ποσοστό χρηστών. Τα αποτελέσματα είναι έτοιμα και η έρευνα αναφέρει ότι οι ειδήσεις δεν έχουν ουσιαστική χρηματική αξία για την εταιρεία. Αλλά το «δημόσιο πείραμα» δεν έγινε σχεδόν καθόλου από επιστημονική περιέργεια. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων προβλέπει ότι η εταιρεία πρέπει να πληρώνει τους εκδότες για τη χρήση αποσπασμάτων από άρθρα, και η Google πιθανότατα θα χρησιμοποιήσει τα δεδομένα για να προσπαθήσει να γονατίσει τη διαπραγματευτική ισχύ των ειδησεογραφικών πρακτορείων.

«Κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεών μας για τη συμμόρφωση με την Ευρωπαϊκή Οδηγία για τα Πνευματικά Δικαιώματα (EUCD), είδαμε αρκετές ανακριβείς αναφορές που υπερεκτιμούν κατά πολύ την αξία του ειδησεογραφικού περιεχομένου για την Google», έγραψε ωμά η εταιρεία στην ανάρτηση στο blog της που εξηγεί τα αποτελέσματα του πειράματος. «Τα αποτελέσματα είναι πλέον διαθέσιμα: Το ευρωπαϊκό ειδησεογραφικό περιεχόμενο στο Search δεν έχει μετρήσιμο αντίκτυπο στα διαφημιστικά έσοδα της Google».

Ο διευθυντής οικονομικών της Google, Paul Liu, δήλωσε ότι όταν η εταιρεία αφαίρεσε το ειδησεογραφικό περιεχόμενο από το 1% των χρηστών στο Βέλγιο, την Κροατία, τη Δανία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Πολωνία και την Ισπανία, δεν είδε καμία αλλαγή στα έσοδα από διαφημίσεις και μόνο 0,8% πτώση στη χρήση. (Αρχικά συμπεριέλαβε τη Γαλλία, αλλά ένα δικαστήριο προειδοποίησε την εταιρεία ότι θα παραβίαζε μια προηγούμενη συμφωνία και θα αντιμετώπιζε πρόστιμα, οπότε έκανε πίσω). Ο Liu καταλήγει στο συμπέρασμα ότι «η όποια χαμένη χρήση προερχόταν από ερωτήματα που απέφεραν ελάχιστα ή καθόλου έσοδα».

Να σημειωθεί, πάντως, ότι η Google έχει ήδη αντιμετωπίσει αντιμονοπωλιακά πρόστιμα στη Γαλλία για το ειδησεογραφικό περιεχόμενο και η Γερμανία αυξάνει την πίεση στην τακτική αδειοδότησης ειδήσεων της εταιρείας. Καμία από τις δύο χώρες δεν συμπεριλήφθηκε τελικά στο «πείραμα».

Η εταιρεία έχει μακρά ιστορία στη χρήση της πιθανής στέρησης της προβολής ως διαπραγματευτικό μέσο σε παρόμοιες καταστάσεις (με επιτυχία σε ορισμένες περιπτώσεις), συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών στον Καναδά, την Καλιφόρνια και την Αυστραλία. Στην τελευταία περίπτωση, επικράτησε η αυστραλιανή πυγμή: Αφού η Google απείλησε να αφαιρέσει ολόκληρη τη μηχανή αναζήτησής της από τη χώρα, ο τότε πρωθυπουργός Scott Morrison δήλωσε: «Επιτρέψτε μου να είμαι σαφής. Η Αυστραλία θέτει τους κανόνες για τα πράγματα που μπορείτε να κάνετε στην Αυστραλία». Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε και τέθηκε σε ισχύ, και η Google έκλεισε συμφωνίες με αυστραλιανές εταιρείες μέσων ενημέρωσης για την αδειοδότηση περιεχομένου. Και ναι, το Google search εξακολουθεί να είναι διαθέσιμο στην Αυστραλία.

Σε περίπτωση που η ΕΕ δεν συμμορφώσει τη Google, μην εκπλαγείτε αν θα αρχίσετε να βλέπετε μόνο αποτελέσματα για καταπληκτικές ειδήσεις τύπου «δείτε πως έγινε ο τάδε» και «πόσο απογειώνει την ανοιξιάτικη διάθεση η αμφίεση της δείνα»...

[via]

Loading