Καθώς προσαρμοζόμαστε στο νέο έτος, πολλές μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας έχουν πραγματοποιήσει τις ανακοινώσεις για τα οικονομικά τους αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Μεταξύ αυτών είναι η Microsoft, η Meta, η Apple και η Alphabet (μητρική εταιρεία της Google).
Κατά τη διάρκεια της κλήσης για τα κέρδη της Alphabet την περασμένη Τρίτη, ο CEO της Google, Sundar Pichai, δήλωσε ότι το μεγαλύτερο προϊόν της, το Google Search, βρίσκεται στη μέση ενός ταξιδιού γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη. Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι κάτι καινούργιο για την Google, μιας και το μοντέλο Transformer που τροφοδοτεί τα chatbots όπως το ChatGPT ξεκίνησε ως ερευνητικό έργο στην Google και δημοσιεύτηκε το 2017. Κατά τη διάρκεια της κλήσης για τα κέρδη, ο Pichai δήλωσε:
Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη συνεχίζει να διευρύνει το εύρος των ερωτήσεων που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι, το 2025 θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα έτη για την καινοτομία στην αναζήτηση.
Περιέγραψε επίσης τα επόμενα βήματα για την ενσωμάτωση της AI στο Google Search, με στόχο να το κάνει να συμπεριφέρεται περισσότερο σαν βοηθός AI. Η μετάβαση από ένα παραδοσιακό πλαίσιο αναζήτησης που επιστρέφει μια λίστα με links και αποσπάσματα ξεκίνησε με την εισαγωγή των AI Overviews τον Μάιο του 2024. Ωστόσο, το λανσάρισμά της ήταν ασταθές, με τη λειτουργία να παράγει λανθασμένες και μερικές φορές επικίνδυνες απαντήσεις.
Μιλώντας για την εξέλιξη του Google Search, ο Pichai δήλωσε:
Μπορείτε πραγματικά να επεκτείνετε δραματικά τους τύπους των περιπτώσεων χρήσης για τις οποίες μπορεί να λειτουργήσει το Search, πράγματα που δεν απαντώνται πάντα άμεσα, αλλά μπορεί να χρειαστεί κάποιος χρόνος για να απαντηθούν. Όλοι αυτοί είναι τομείς εξερεύνησης και θα μας δείτε να προσφέρουμε νέες εμπειρίες στους χρήστες κατά τη διάρκεια του 2025.
Ο ίδιος βλέπει μια ευκαιρία να επιτρέψει στους χρήστες να κάνουν συμπληρωματικές ερωτήσεις στο Google Search, παρόμοιο με αυτό που προσφέρουν ήδη πλατφόρμες όπως το Perplexity AI.
Η Google εργάζεται επίσης σε projects όπως το Project Mariner και το Project Astra, τα οποία σχεδιάζει να ενσωματώσει στο Search. Το Mariner παρέχει AI agents που μπορούν να αναλάβουν τον έλεγχο ενός browser, να κάνουν κλικ σε κουμπιά και να συμπληρώνουν φόρμες. Το Astra, από την άλλη πλευρά, είναι ένα πολυτροπικό σύστημα AI που η Google περιγράφει ως το όραμά της για τους μελλοντικούς βοηθούς AI.
Μια άλλη πιθανή προσθήκη είναι το Gemini Deep Research, το οποίο παρουσιάστηκε τον περασμένο μήνα. Αυτό το εργαλείο παράγει λεπτομερείς αναφορές με βάση ερευνητικά ερωτήματα, συμπεριλαμβανομένων των βασικών ευρημάτων, των link των πηγών και του σχετικού περιεχομένου που μπορούν να εξαχθούν σε Google Docs.
Παραδοσιακά, οι χρήστες που αναζητούν ερευνητικές εργασίες θα μπορούσαν να αναζητήσουν στο Google Scholar ή να χρησιμοποιήσουν προηγμένα φίλτρα αναζήτησης όπως «[θέμα] filetype:pdf» στο Google Search. Τώρα, φαίνεται ότι η Google στοχεύει στην αυτοματοποίηση αυτής της διαδικασίας και στη δημιουργία ολοκληρωμένων αναφορών.
[via]