Η σημαντικότερη, ίσως, ανακοίνωση της Google στο συνέδριο Google I/O 2023 αφορούσε το όχι και τόσο μακρινό μέλλον για τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούμε αναζητήσεις στο Google Search. Η εταιρεία παρουσίασε το δικό της σχέδιο για την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη μηχανή αναζήτησης, το SGE (Search Generative Experience), αλλά παραδέχεται πως ακόμα βρισκόμαστε σε εντελώς πειραματικό στάδιο με την πρόσβαση να δίνεται μόνο σε ορισμένους χρήστες στις ΗΠΑ, μόνο στην Αγγλική γλώσσα, μόνο στον Chrome για υπολογιστές και μόνο μέσω της εφαρμογής Google για συσκευές Android και iOS.
Αντί να αναλύσει το τεχνικό σκέλος που πιθανότατα θα μπέρδευε την πλειοψηφία των απλών χρηστών, η Google έδειξε τον νέο τρόπο αναζήτησης με παραδείγματα. Ο χρήστης ρωτά «τι θα ήταν καλύτερο για μια οικογένεια με παιδιά ηλικίας μικρότερη από 3 ετών και σκύλο, το Bryce Canyon ή το Arches National Park;». Ο συγκεκριμένος όρος αναζήτησης είναι αρκετά περίπλοκος και συνήθως ο μέσος χρήστης θα «έσπαζε» την ερώτηση του σε διάφορες αναζητήσεις, κάτι που απαιτεί χρόνο και κόπο για να ξεσκαλίσεις τα αποτελέσματα αναζήτησης.
Με το νέο σύστημα που δουλεύει η Google, η παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει το αίτημα παρουσιάζοντας μια γραπτή και αρκετά αναλυτική απάντηση, αντί για τα κλασικά μπλε links που οδηγούν σε ιστοσελίδες, προτάσεις για να συνεχίσεις την συζήτηση με το AI εμβαθύνοντας ακόμα περισσότερο στο θέμα, και μετά από όλα αυτά ορισμένα κλασικά αποτελέσματα αναζήτησης.
Το SGE θα βοηθά τους χρήστες και στις αγορές τους, καθώς μπορεί να επεξεργάζεται σύνθετες αναζητήσεις και να παρουσιάζει άμεσα τα προϊόντα μαζί με τιμές, reviews, βαθμολογίες, εικόνες κλπ. Φυσικά θα υπάρχουν διαφημίσεις μέσα σε όλα αυτά σε συγκεκριμένες θέσεις, με τη Google να τις χαρακτηρίζει ως ζωτικό μέρος του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί γενικότερα το Διαδίκτυο. Η εταιρεία υπόσχεται πως έχει εκπαιδεύσει τα μοντέλα της διατηρώντας τα υψηλότερα standards ποιότητας και φυσικά θα συνεχίσει διαρκώς να τα αναβαθμίζει στο μέλλον.
Μπορεί να μην το αντιλαμβανόμαστε πλήρως στην παρούσα φάση, αλλά μια τέτοια εξέλιξη στη μηχανή αναζήτησης της Google θα αλλάξει ριζικά την καθημερινότητα μας, όπως και το μοντέλο λειτουργίας της πλειοψηφίας των ιστοσελίδων.
[Google]