Νέα AI τεχνολογία κάμερας χρησιμοποιεί ενδείξεις προσώπου για την ανίχνευση μεθυσμένων οδηγών

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Edith Cowan (ECU) στην Αυστραλία μπορεί να έχουν αναπτύξει μια τεχνολογία που θα μπορούσε να βοηθήσει να σωθούν ζωές στο δρόμο. Δημιούργησαν έναν νέο αλγόριθμο που μπορεί να καταλάβει αν ένα άτομο πίσω από το τιμόνι οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ. Αυτή η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να επιτρέψει στις αρχές επιβολής του νόμου να εντοπίζουν τους μεθυσμένους οδηγούς νωρίτερα από ό,τι τώρα και να αποτρέπουν δυνητικά θανατηφόρα ατυχήματα. Η μελλοντική εφαρμογή της εν λόγω τεχνολογίας θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε πιο έξυπνα αυτοκίνητα για να αποτρέψει τους μεθυσμένους οδηγούς από το να ξεκινήσουν πραγματικά την οδήγηση υπό την επήρεια μέθης.

Οι Αυστραλοί επιστήμονες συνεργάστηκαν με τη Mix by Powerfleet για να συλλέξουν δεδομένα από υλικό από οδηγούς υπό την επήρεια αλκοόλ που παρατηρήθηκαν σε ένα ελεγχόμενο αλλά ρεαλιστικό περιβάλλον. Οι ερευνητές χώρισαν τους συμμετέχοντες σε τρεις ομάδες πριν χρησιμοποιήσουν έναν προσομοιωτή για να καταγράψουν υλικό με μια κάμερα: Νηφάλιοι, άτομα με χαμηλή μέθη και άτομα με σοβαρή μέθη. Τροφοδότησαν το βίντεο που προέκυψε σε ένα σύστημα μηχανικής μάθησης. Το σύστημα ερμήνευσε τις αλλαγές στο τυπικό βίντεο RGB του προσώπου του οδηγού για να καθορίσει τον βαθμό μέθης. Η Τεχνητή Νοημοσύνη ανέλυσε διάφορες πτυχές, συμπεριλαμβανομένων των χαρακτηριστικών του προσώπου, της ανίχνευσης του βλέμματος και της θέσης του κεφαλιού.

"Το σύστημά μας ανιχνεύει ποικίλα επίπεδα εξασθένισης από τη μέθη του αλκοόλ, με συνολική ακρίβεια 75% για την ταξινόμηση τριών επιπέδων", δήλωσε σε δήλωση η διδακτορική φοιτήτρια του ECU κ. Ensiyeh Keshtkaran.

Αυτό το ποσοστό μπορεί να μην φαίνεται αρκετά υψηλό, αλλά εξακολουθεί να είναι ένα εξαιρετικό επίτευγμα. Εάν η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έγκαιρο εντοπισμό τριών στους τέσσερις μεθυσμένους οδηγούς, θα μπορούσε να έχει σημαντική επίδραση στην πρόληψη των ατυχημάτων. Το ECU αναφέρει ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι ο νούμερο ένα παράγοντας για περίπου 30% των θανατηφόρων ατυχημάτων στην Αυστραλία. Επίσης, οι στατιστικές δείχνουν ότι 1 στους 5 οδηγούς που σκοτώνονται στους αυστραλιανούς δρόμους έχουν συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα 0,05 ή περισσότερο.

Οι ερευνητές μπορούν πάντα να βελτιώνουν τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης με πρόσθετα πειράματα. Ήδη προσπαθούν να προσδιορίσουν το είδος της ανάλυσης της εικόνας που χρειάζεται η τεχνητή νοημοσύνη για να ανιχνεύσει τους μεθυσμένους οδηγούς. Αν καταφέρουν να κάνουν την τεχνολογία να λειτουργήσει με κάμερες παρακολούθησης που τοποθετούνται στην άκρη του δρόμου, οι αρχές επιβολής του νόμου θα μπορούν να αποτρέψουν την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ πιο αποτελεσματικά από τη διενέργεια τυχαίων ελέγχων ή το σταμάτημα οδηγών που οδηγούν αλλοπρόσαλλα.

Αυτό είναι το βασικό πλεονέκτημα του συστήματος. Προσφέρει μια νέα προσέγγιση, καθώς οι αρχές επιβολής του νόμου θα μπορούσαν να πιάσουν τους μεθυσμένους οδηγούς στην αρχή της οδήγησης και όχι αφού έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν ένα όχημα υπό την επήρεια αλκοόλ για μεγάλο χρονικό διάστημα. Μια μελλοντική έκδοση του συστήματος θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε οδικές κάμερες που μπορούν ήδη να ανιχνεύουν άλλους τύπους επικίνδυνης οδηγικής συμπεριφοράς, όπως η χρήση τηλεφώνου ή η μη χρήση ζώνης ασφαλείας.

Ο Keshtkaran ανέφερε επίσης τις προσπάθειες ενσωμάτωσης συστημάτων ανίχνευσης αλκοόλ στον οδηγό σε μελλοντικά οχήματα. Ορισμένα μπορεί να επικεντρωθούν σε αλγόριθμους που εξετάζουν την οδηγική συμπεριφορά που σχετίζεται με την πραγματική οδήγηση. Τα μοτίβα οδήγησης, η χρήση των πεντάλ και η ταχύτητα μπορεί να υποδεικνύουν οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Οι αισθητήρες ανίχνευσης αλκοόλ θα μπορούσαν επίσης να προσδιορίσουν αν ένα άτομο πρόκειται να οδηγήσει υπό την επήρεια αλκοόλ. Ωστόσο, τα τρέχοντα συστήματα δεν έχουν επίσης εξετάσει τη χρήση τεχνολογίας computer vision για την ανίχνευση του κινδύνου οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.

Οι ερευνητές του ECU σημείωσαν επίσης ότι άλλες μέθοδοι ανίχνευσης θα απαιτούσαν από τους οδηγούς να αρχίσουν να οδηγούν ώστε οι αλγόριθμοι να μπορούν να αξιολογήσουν τη συμπεριφορά τους. Μέχρι τη στιγμή που το σύστημα θα κάνει έναν προσδιορισμό, ο μεθυσμένος οδηγός είναι ήδη ένας κίνδυνος στο δρόμο. Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για την ερμηνεία του βίντεο σε πραγματικό χρόνο μπορεί να είναι ένας ταχύτερος και ασφαλέστερος τρόπος για την ανίχνευση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ πριν συμβούν θανατηφόρα ατυχήματα.

Τούτου λεχθέντος, βρισκόμαστε ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Ίσως απαιτηθεί περισσότερη έρευνα προτού οι αυστραλιανές αρχές ενσωματώσουν την εν λόγω τεχνολογία στις κάμερες οδικής ασφάλειας και προβούν σε αλλαγές στη νομοθεσία για να επιτρέψουν τη χρήση των καμερών για τον σκοπό αυτό. Αλλά πρόκειται σίγουρα για μια ενδιαφέρουσα χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για τη δυνητική πρόληψη των ατυχημάτων λόγω οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, την οποία θα πρέπει να ελέγξουν οι αρχές παγκοσμίως και οι προμηθευτές έξυπνων αυτοκινήτων.

[via]

Loading