Σύμφωνα με το Politico, η ρυθμιστική αρχή της προστασίας των προσωπικών δεδομένων της Γαλλίας, Commission Nationale de I'informatique et Des Libertés (CNIL) σχεδιάζει να επιβάλει πρόστιμο ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ στην Google και 60 εκατομμυρίων ευρώ στην Facebook – Meta για τις πρακτικές που χρησιμοποιούν στα cookies και στις στοχευμένες διαφημίσεις.
Τα έγγραφα που έλαβε η ειδησεογραφική ιστοσελίδα Politico αναφέρουν ότι η CNIL θα τιμωρεί τις δύο τεχνολογικές εταιρείες με επιπρόσθετα 100.000 ευρώ την ημέρα, εάν δεν προνοήσουν να επιλύσουν τα εν λόγω ζητήματα εντός τριών μηνών από την έκδοση της απόφασης. Η απόφαση ισχύει για τα google.fr, youtube.fr και όλες τις πλατφόρμες της Meta στην Γαλλία.
Ένας εκπρόσωπος της Meta σημείωσε ότι επανεξετάζουν την απόφαση και «παραμένουν δεσμευμένοι να συνεργαστούν με τις αρμόδιες αρχές. Οι έλεγχοι συναίνεσης cookie παρέχουν στους χρήστες μεγαλύτερο έλεγχο στα δεδομένα τους, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου μενού ρυθμίσεων στο Facebook και το Instagram όπου οι χρήστες μπορούν να επισκέπτονται ξανά και να διαχειρίζονται τις αποφάσεις τους ανά πάσα στιγμή, και συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε και να βελτιώνουμε αυτούς τους ελέγχους».
Η Google από πλευράς της είπε ότι οι χρήστες «μας εμπιστεύονται, σεβόμαστε το δικαίωμα τους στο απόρρητο και τους κρατάμε ασφαλείς. Κατανοούμε την ευθύνη μας να προστατεύσουμε αυτήν την εμπιστοσύνη και δεσμευόμαστε για περαιτέρω αλλαγές και ενεργή συνεργασία με την CNIL υπό το πρίσμα αυτής της απόφασης».
Τον Δεκέμβριο του 2020, επιβλήθηκε στην Google πρόστιμο 100 εκατομμυρίων ευρώ από την CNIL για παραβίαση του Άρθρου 82 του Γαλλικού Νόμου για την Προστασία των Δεδομένων, ο οποίος επικεντρώνεται στην κατάθεση των cookies χωρίς τη συγκατάθεση του χρήστη.
Η CNIL ερεύνησε το google.fr τον Μάρτιο του 2020 και διαπίστωσε ότι όταν οι χρήστες επισκέπτονταν αυτόν τον ιστότοπο, τα cookies «τοποθετούνταν αυτόματα στον υπολογιστή τους, χωρίς να απαιτείται καμία ενέργεια από μέρους τους».
Παράλληλα, διαπιστώθηκε επίσης ότι όταν οι χρήστες επισκέπτονταν το google.fr, ένα banner που εμφανιζόταν στο κάτω μέρος της σελίδας δεν παρείχε καμία πληροφορία σχετικά με τα cookies που είχαν ήδη τοποθετηθεί. Η CNIL ανακάλυψε περαιτέρω ότι ακόμη και όταν ένας χρήστης απενεργοποιούσε την εξατομίκευση διαφημίσεων στην αναζήτηση Google, ένα από τα cookies διαφήμισης ήταν ακόμα αποθηκευμένο στον υπολογιστή του και συνέχιζε να διαβάζει πληροφορίες.
Η Google σταμάτησε να τοποθετεί αυτόματα διαφημιστικά cookies στο google.fr τον Σεπτέμβριο του 2020, αλλά βρέθηκε ξανά αντιμέτωπη με την CNIL, επειδή το νέο διαφημιστικό banner δεν «επέτρεπε στους χρήστες που ζουν στη Γαλλία να κατανοήσουν τους σκοπούς για τους οποίους χρησιμοποιούνται τα cookies και δεν τους ενημέρωνε ότι μπορούν να τα αρνηθούν». Η CNIL τότε απείλησε με το ίδιο ημερήσιο πρόστιμο 100.000 ευρώ.
Η Facebook ενημέρωσε τους δικούς της ελέγχους συναίνεσης cookies τον Σεπτέμβριο του 2021 λόγω του GDPR, δημιουργώντας ένα μενού ρυθμίσεων στο Facebook και το Instagram όπου οι άνθρωποι στην Ευρώπη μπορούν να διαχειρίζονται τις αποφάσεις συναίνεσης για cookies.
Σημειώνεται επίσης ότι επιβλήθηκε πρόστιμο 225 εκατομμυρίων ευρώ τον Σεπτέμβριο στην πλατφόρμα του WhatsApp – που ανήκει στην Meta - επειδή δεν ήταν διαφανής σχετικά με τον τρόπο που μοιράστηκε δεδομένα με τη μητρική του εταιρεία. Το ίδιο το Facebook αντιμετωπίζει υπέρογκα πρόστιμα για παραβίαση των κανόνων απορρήτου του GDPR σχετικά με τις παραπλανητικές πολιτικές συλλογής δεδομένων.
*Ακολουθήστε το Techgear.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα άρθρα! Όσοι χρησιμοποιείτε υπηρεσία RSS (π.χ. Feedly), μπορείτε να προσθέσετε το techgear.gr στη λίστα σας με αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης https://www.techgear.gr/feed στο αντίστοιχο πεδίο της υπηρεσίας σας. Αν προτιμάτε το Twitter, θα μας βρείτε στο προφίλ @techgeargr
[via]