YouTube: Νέα μέτρα προστασίας των εφήβων από επικίνδυνο περιεχόμενο

Το Doom-scrolling των YouTube Shorts είναι μια πραγματικότητα, για αυτό και η πλατφόρμα ανακοινώνει μια σειρά από νέα μέτρα για τη διασφάλιση της ψυχικής υγείας των νεαρών χρηστών της, σε συνεργασία με ειδικούς σε θέματα που αφορούν τη νεολαία, τη γονική μέριμνα και την ψυχική υγεία.

Στο πλαίσιο της ανακοίνωσης, το YouTube αναφέρει ότι θα αρχίσει να περιορίζει τη συχνότητα των προτεινόμενων βίντεο που θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά την εικόνα του σώματος ή τις κοινωνικές δεξιότητες των εφήβων, καθώς και να ενισχύσει τα υπάρχοντα εργαλεία του για να τους υπενθυμίζει να κάνουν διαλείμματα και να αναζητούν βοήθεια όταν χρειάζεται.

Οι έφηβοι έχουν περισσότερες πιθανότητες από τους ενήλικες να σχηματίσουν αρνητικές πεποιθήσεις για τον εαυτό τους όταν βλέπουν επαναλαμβανόμενα μηνύματα σχετικά με τα ιδανικά πρότυπα στο περιεχόμενο που καταναλώνουν στο διαδίκτυο.

Συνεπώς, θα προτείνει λιγότερα βίντεο που εμπίπτουν στις κατηγορίες περιεχομένου που συγκρίνει σωματικά χαρακτηριστικά και εξιδανικεύει κάποιους τύπους έναντι άλλων, εξιδανικεύει συγκεκριμένα επίπεδα φυσικής κατάστασης ή σωματικά βάρη ή παρουσιάζει κοινωνική επιθετικότητα με τη μορφή αγώνων χωρίς επαφή και εκφοβισμού.

youtube-take-a-break.jpg

Σύμφωνα με την Allison Briscoe-Smith, κλινική ερευνήτρια και μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για τη Νεολαία και τις Οικογένειες,

Η μεγαλύτερη συχνότητα περιεχομένου που εξιδανικεύει ανθυγιεινά πρότυπα ή συμπεριφορές μπορεί να δώσει έμφαση σε δυνητικά προβληματικά μηνύματα - και αυτά τα μηνύματα μπορεί να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο κάποιοι έφηβοι βλέπουν τον εαυτό τους. Οι δικλείδες ασφαλείας μπορούν να βοηθήσουν τους εφήβους να διατηρήσουν υγιή πρότυπα, καθώς συγκρίνουν φυσικά τον εαυτό τους με τους άλλους και υπολογίζουν πώς θέλουν να εμφανίζονται στον κόσμο.

Οι αλλαγές εφαρμόζονται για αρχή στους χρήστες στις ΗΠΑ, ενώ μέσα στο επόμενο έτος θα επεκταθούν και άλλες χώρες.

Επιπλέον, οι υπενθυμίσεις "Take a Break" του YouTube, που καθιερώθηκαν για πρώτη φορά το 2018, θα εμφανίζονται τώρα πιο συχνά και πιο εμφανώς, ειδικά για τους χρήστες κάτω των 18 ετών των οποίων οι λογαριασμοί έχουν ενεργοποιήσει αυτές τις υπενθυμίσεις από προεπιλογή. Οι υπενθυμίσεις θα εμφανίζονται κάθε 60 λεπτά από προεπιλογή, αλλά οι χρήστες μπορούν να τις προσαρμόσουν ανάλογα με τις προτιμήσεις τους.

[YouTube]

Loading